De eerste dagen op het ROC was even wennen. Ik kom uit het rustige Zwaag en dan is een klas met zo veel diverse culturen in het drukke Amsterdam wel even anders. Maar al snel vond ik er mijn weg en had ik veel lol. Naar school gaan heb ik altijd leuk gevonden en met de studie die ik nu doe voel ik me al helemaal als een vis in het water.
Ik heb veel ambities meegenomen naar het ROC. Zo heb ik mij voorgenomen om tot één van de beste studenten binnen de opleiding te behoren en projecten te creëren welke ik op mijn stage kan gebruiken. Speciaal gericht op leerlingen met een taal- sociale- of/of emotionele achterstand. Mijn droom is om een leraar te mogen worden die tevens jongeren met een multiculturele achtergrond mag en kan inspireren.
Ik leg de lat graag hoor, het motiveert me om het beste uit mijzelf en anderen te halen. Maar deze doelen kan ik niet alleen behalen, daarvoor heb ik goede connecties nodig, zowel binnen als buiten het onderwijs. Deze connecties zou ik meer op school willen tegen komen en/of oefenen om deze te benaderen.
Ik leer voornamelijk door veel te doen, zien en meemaken. Daarom heb ik ook voor het Mbo gekozen, vanwege de mogelijkheden om veel "te doen". In de klas zie je me ook niet al te lang nadenken, twijfelen en of onderbouwen. Ik onderzoek wat we moeten doen, brainstorm erover, maak een plan en dan aan de slag. Onderweg leer, groei of pas ik het een en ander aan.
Over een ideale school denk ik vaak na; het zou er kleurrijk uit moeten zien. Niet alleen het gebouw maar ook de studenten en personeel zelf. Een kleurrijke omgeving geeft zoveel aan ieder, het is een must voor een goede school. Burgerschap en theater zijn vakken waar ik graag meer mee zou willen doen op school. Via deze vakken leer je om beter met elkaar om te gaan en in te spelen op bepaalde onderwerpen. Zeker als toekomstig docent zie ik hier veel meer mogelijkheden in. De school zou een plek moeten zijn waar leerlingen & leraren nauw samenwerken. Denk hierbij aan het samen creëren van bepaalde lessen, het invullen van periodes en het samenstellen van projecten. Een school voor & door elkaar.
Lesgeven lijkt me niet altijd even gemakkelijk maar zolang je als docent "puur" en trouw blijft aan waar je voor staat maak je zoveel verschil. Zowel in de klas met studenten als in groei in je docent zijn. Laat studenten ook meer vrij in hoe ze dingen leren, maak gebruik van creatieve vakken in combinatie met theorie. Iedereen leert anders en ik zou daar meer gebruik van willen maken.
Dus aan de docenten die dit lezen; "be pure", heb pit en laat zien dat jullie er zijn èn nodig zijn.
Ik heb veel ambities meegenomen naar het ROC. Zo heb ik mij voorgenomen om tot één van de beste studenten binnen de opleiding te behoren en projecten te creëren welke ik op mijn stage kan gebruiken. Speciaal gericht op leerlingen met een taal- sociale- of/of emotionele achterstand. Mijn droom is om een leraar te mogen worden die tevens jongeren met een multiculturele achtergrond mag en kan inspireren.
Ik leg de lat graag hoor, het motiveert me om het beste uit mijzelf en anderen te halen. Maar deze doelen kan ik niet alleen behalen, daarvoor heb ik goede connecties nodig, zowel binnen als buiten het onderwijs. Deze connecties zou ik meer op school willen tegen komen en/of oefenen om deze te benaderen.
Ik leer voornamelijk door veel te doen, zien en meemaken. Daarom heb ik ook voor het Mbo gekozen, vanwege de mogelijkheden om veel "te doen". In de klas zie je me ook niet al te lang nadenken, twijfelen en of onderbouwen. Ik onderzoek wat we moeten doen, brainstorm erover, maak een plan en dan aan de slag. Onderweg leer, groei of pas ik het een en ander aan.
Over een ideale school denk ik vaak na; het zou er kleurrijk uit moeten zien. Niet alleen het gebouw maar ook de studenten en personeel zelf. Een kleurrijke omgeving geeft zoveel aan ieder, het is een must voor een goede school. Burgerschap en theater zijn vakken waar ik graag meer mee zou willen doen op school. Via deze vakken leer je om beter met elkaar om te gaan en in te spelen op bepaalde onderwerpen. Zeker als toekomstig docent zie ik hier veel meer mogelijkheden in. De school zou een plek moeten zijn waar leerlingen & leraren nauw samenwerken. Denk hierbij aan het samen creëren van bepaalde lessen, het invullen van periodes en het samenstellen van projecten. Een school voor & door elkaar.
Lesgeven lijkt me niet altijd even gemakkelijk maar zolang je als docent "puur" en trouw blijft aan waar je voor staat maak je zoveel verschil. Zowel in de klas met studenten als in groei in je docent zijn. Laat studenten ook meer vrij in hoe ze dingen leren, maak gebruik van creatieve vakken in combinatie met theorie. Iedereen leert anders en ik zou daar meer gebruik van willen maken.
Dus aan de docenten die dit lezen; "be pure", heb pit en laat zien dat jullie er zijn èn nodig zijn.